A16

1. Wikipedia Contingut internacional:

Anglès: https://en.wikipedia.org/wiki/Grace_Kelly

Captura de pantalla 2015-05-03 a las 13.26.33

Castellà: https://es.wikipedia.org/wiki/Grace_Kelly

Captura de pantalla 2015-05-03 a las 13.26.25

Català: http://ca.wikipedia.org/wiki/Grace_Kelly

Captura de pantalla 2015-05-03 a las 13.26.41

En aquest cas hem optat per un personatge, Grace Kelly. La versió en castellà té menys contingut tot i ser una llengua que abasta una gran quantitat de parlants, a més a més, hi ha informació força rellevant. D’altra banda, la versió en anglesa i la catalana té una quantitat més amplia i de continguts semblants i rellevants.

Contingut local/nacional:

Anglès: https://en.wikipedia.org/wiki/Maritime_museum_of_barcelona Captura de pantalla 2015-05-03 a las 17.07.44

Castellà: http://es.wikipedia.org/wiki/Museo_Mar%C3%ADtimo_de_Barcelona Captura de pantalla 2015-05-03 a las 17.07.25

Català: http://ca.wikipedia.org/wiki/Museu_Mar%C3%ADtim_de_Barcelona Captura de pantalla 2015-05-03 a las 17.07.34

Per aquest segon cas més concret, hem optat per el Museu Marítim de Barcelona. Tant en la versió castellana com en la catalana apareixen punts semblants en l’ índex i la informació és força amplia en tots dos casos, tot i haver-hi més en català. Però pel que fa la versió anglesa, no existeix aquesta recerca i per tant no hi ha cap tipus d’informació.

2. INE

Un cop realitzada la cerca amb la primera font de consulta amb Wikipedia, hem utilitzat la base de dades IneBase de l’INE per cercar les respostes a les preguntes assignades:

  1. Quants espectadors han anat a veure pel·lícules a Catalunya i a Espanya? Quantes d’aquestes pel·lícules són de cinema espanyol?

Any 2013: Pel que fa al conjunt d’Espanya han anat un total de 78,7 en valor absolut d’espectadors, mentre que pel que fa concretament a Catalunya el resultat ha estat un 16,0. Les pel·lícules de cinema espanyol han estat un 14,0% en el conjunt d’Espanya i a Catalunya un 13,1%.

El procés seguit per realitzar les respostes ha estat el següent:

  • En primer lloc, anar a la base de dades del Instituto Nacional de Estadística.
  • Buscar en l’apartat “Cultura y Ocio” i dins d’aquest, en “Cinematografia”.
  • Un cop dins de la secció d’interès, hem seleccionat els principals resultats anuals.
  • Delimitar a l’apartat 1.5 “Espectadores por CCAA, indicador, nacionalidad de largometraje y periodo”.
  • Seleccionar els diferents valors a consultar. Dins del període del 2013, ja que és l’últim any disponible que es pot consultar.
  • Elegir com volem visualitzar les dades.
  • Resultat en unitats: valor absolut en milions d’espectadors.1 2 3 4 TOTAL ESPAÑA total cataluña

7. Quin percentatge de persones llegeixen premsa a internet i en paper a Espanya? I a Catalunya? Hi ha diferències importants?

El primer resultat que he cercat ha sigut el percentatge de població a España que llegeix premsa en paper, amb comparació amb Catalunya. La diferencia entre els dos resultats es de un 6% menys a España que a Catalunya. Tot i així podem preveure que al territori català es consumeix un 72.9% que és un resultat bastant elevat, tot i la imposició de altres suports.

La segona cerca ha sigut buscar el percentatge de població tant a España com a Catalunya, que llegeix premsa amb el suport digital, Internet. El resultat no ha sigut gaire alt en ambdós casos. En total en tot Espanya hi ha un 12.6 % mentre a Catalunya baixa contundentment amb un 8.2%. Això hem fa veure que tot i pensar que Internet és una eina cada vegada més important en la societat, el format en paper juga una part molt important diferenciant-se clarament del suport digital.

Per a fer la cerca primer he hagut d’anar a la web. Un cop a inici, buscar les diferents categories i buscar la de Cultura i oci. Un cop seleccionada, busco específicament en l’apartat de Medis de comunicació. Allà hi ha les seccions de premsa, televisió i ràdio. Escullo la de premsa i dins d’aquesta selecciono Persones que llegeixen premsa o publicacions periòdiques en format i tipus. Un cop ja dins allà apareixen una sèrie de filtres per territori, suport i freqüència de consulta. A partir d’aquí selecciono els filtres mes adients a cadascuna de les cerques.

Sin título 2 3 4 5 6 7

Gemma Agulló, Andrea Marin, Maria Rosés

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s